MANUÁLNÍ LYMFODRENÁŽ

Lymfatické cévy jsou součástí krevního oběhu. Z tenkostěnných krevních kapilár, které tvoří můstky mezi tepnami a žílami, prosakují z krve do podkoží i do tkání některé bílkoviny. Ty tu ovšem nemají co pohledávat, proto je třeba je co nejrychleji odvést zpět do krve. Právě to je hlavním úkolem mízního systému. Jeho základ tvoří tenké cévky prostupující podkožím, odkud sbírají onu „nadbytečnou“ směs bílkovin, vody a dalších látek, které se říká lymfa či míza. Cévky, kterými tato tekutina protéká (denně se jí vytvoří kolem dvou litrů), se postupně spojují ve větší a větší až nakonec v oblasti nadklíčku vyústí zpět do žil.

Součástí lymfatického systému jsou i uzliny, které plní funkci filtrů. Jsou uloženy zejména v podkoží, ale i v dutině břišní a hrudní.

Stává se však, že lymfatické cévy se dobře nevyvinou nebo se poškodí při operaci, úrazu, po ozáření nebo těžké infekci. Zpomalit nebo zcela zastavit průchod lymfy mohou zrovna tak jizvy, staré infekty a nejrůznější civilizační návyky. Navíc odborníci uvádějí, že problémy s oslabeným lymatickým systémem má 90 procent žen.

Lymfa pak nemá kudy proudit a hromadí se v podkoží, což má za následek vznik otoků. Ty se zhoršují hlavně během dne a u většiny nemocných postihují hlavně končetiny. Běžné jsou i bolesti a záněty v okolí postiženého místa.

Nelehký život s otokem, lymfedémem, může člověku hodně zkomplikovat život. Lymfatický systém je jediný, který dovede naše tělo zbavit toxických odpadních látek, ale na rozdíl od cévního systému nemá pumpu. Jeho pumpou jsou svaly, a ty v dnešní době příliš nepoužíváme. K tomu si připočítejme špatný pitný režim, stres, nevhodné prádlo. Oslabenému lymfatickému systému je proto třeba pomoci manuálními lymfodrenážemi.

Léčebné indikace:

• vrozené postižení mízního systému
  • získané postižení mízního systému (po úrazech, operacích, ozáření)
  • otoky způsobené trombózou, funkčním opotřebením dolních končetin a po
    zánětech žil
  • revmatické otoky
  • léčba bércových vředů
  • pozánětlivé změny a otoky

Jiné indikace:

• nadměrné ukládání vody v podkoží
  • rehabilitace a regenerace končetin

Kontraindikace:

• otoky způsobené onemocněním srdce, jater a ledvin
  • zvýšená funkce štítné žlázy
  • stav pod vlivem alkoholu a omamných látek

Manuální lymfodrenáž  je velmi ÚČINNÁ a i pro zdravého člověka čas od času POTŘEBNÁ. Vzhledem k našemu způsobu života ( málo pohybu, sedavé zaměstnání, špatné stravovací návyky) doporučujeme proto v návaznosti na neinvazivní liposukci EXILIS  (cca do 20 dní po absolvování 4-5 ošetření) absolvovat manuální lymfodrenáž.

Podpořte svůj lymfatický systém, posílíte svou imunitu!!!

Na manuální lymfodrenáž  si rezervujte cca 2,5 – 3 hod ze svého času . Budete v rukou zkušené certifikované terapeutky Gabriely Čapkové, která má velké zkušenosti nejen s lymfodrenážemi, ale také s rehabilitačními masážemi, Dornovou metodou, Breussovou masáží, reflexní terapií apod. (www.dornovametoda-hk.cz)

Gabriela Čapková

Komentáře nejsou povoleny.